نکات کلیدی برای خرید لباس بچه

خرید لباس بچه یکی از شیرین خریدهاست ؛ اما کار ساده ای هم نیست . به خصوص که باید به نکات خاصی در مورد آن دقت کنید . نگرانی‌ها و حساسیت از انتخاب سایز لباس و جنس پارچه شروع می‌شود تا به راحتی و قیمت مناسب برسد . اصلا همین جمله معروف که بچتون چقدر قد کشیده ، به خرید لباس بچه مربوط می‌شود ؛ چون هر چه بیشتر قد می‌کشد یعنی باید لباس جدیدتری برایش تهیه کرد .

بنابراین ، اینکه هنگام خریدن لباس بچه به چه نکاتی توجه کنیم که بعدا از انتخابمان راضی باشیم ؛ موضوع مهمی است که با رعایت چند نکته ساده می‌توان آن را مدیریت کرد . در این مقاله با این نکات آشنا خواهید شد .

خرید لباس بچه با کیفیت و با دوام

به خاطر فعالیت و جنب و جوش زیادی که بچه‌ها دارند بهتر است در انتخابتان سراغ لباس‌هایی بروید که از کیفیت بالایی برخوردار باشند . این تفکر که هرچه بیشتر پول بدهید ؛ بیشتر آش می‌خورید را از ذهنتان دور بریزد ! چون لزوما لباس‌های برند و مارک‌دار که قیمت بالایی دارند با کیفیت نیستند . پس به دنبال لباس‌هایی باشید که قیمت مناسب و کیفیت بالا را یکجا دارند . هنگام خرید لباس بچه به ضخامت و تراکم بافت پارچه لباس توجه کنید . نوع پارچه استفاده شده ، نوع دوخت ، کیفیت چاپ و لطافت پارچه از نکات کلیدی خرید لباس بچه هستند .

لطافت لباس بچه

معمولا بچه‌ها از لباس‌هایی که زبر و ضخیم و زمخت باشند و به قول خودمان تنشان را بخورد ، خوششان نمی‌آید . سعی کنید به ویژه برای بچه‌های کم سن و سال و نوزادان از لباس‌های لطیف که پوست را آزار نمی‌دهند ، استفاده کنید . پارچه‌های نخی معمولا جنس لطیفی دارند . همچنین در خرید لباسهای تریکو حتما پارچه محصول باید صد در صد پنبه باشد ، پارچه هایی که مقدار زیادی الیاف مصنوعی و پلی استر دارند اصلا مناسب پوشاک کودک و نوجوان نیستند .

کیفیت دوخت لباس بچگانه

 بخاطر جنب و جوش و فعالیت زیاد بچه ها ، هنگام خرید لباسشان کمی وسواس به خرج دهید و به دقت کیفیت دوخت لباس را نگاه کنید . لباسی که دوخت آن محکم نباشد و دوخت نامناسبی داشته باشد ؛ قطعا کیفیت و ماندگاری بالایی به ویژه بعد از چند بار استفاده و شست و شو نخواهد داشت . بهتر است قسمتهایی از لباس که بیشترین احتمال پارگی را دارند را کنترل کنید ؛ مانند حلقه آستین یا سرشانه یا قسمت کشباف بلوز ، که حتما بعد از سردوز ، باید روبخیه نیز داشته باشند .

تناسب لباس با سن بچه

توجه به سن کودک در زمان خرید لباس بچه بسیار اهمیت دارد . توجه کنید که منظور ما از تناسب با سن طرح آن نیست ، چرا که در انتخاب طرح خود کودک بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد و باید به سلیقه او توجه شود . منظور این است که تعویض و استفاده از لباس برای کودک راحت باشد . به ‌عنوان ‌مثال خرید لباس‌هایی با زیپ و دکمه‌های در دسترس برای نوزادان و بچه‌های کمتر از دو سال اصلا مناسب نیست ، چرا که هر لحظه امکان دارد کودک دکمه لباس را بکند و آن را ببلعد یا زیپ را بازکرده و انگشتان خود را در آن گیر بیندازد . این لباس‌ها معمولا برای بچه‌های بزرگ‌تر که می‌دانند این کار خطرناک است مناسب هستند . برای بچه‌هایی که به‌تازگی راه افتاده‌اند ، لباس‌های بلند و دست و پاگیر نخرید . این بچه‌ها نمی‌توانند به ‌درستی تعادل خود را حفظ کنند و به همین دلیل ممکن است آسیب ببینند . همچنین این لباس‌ها برای بچه‌هایی که مدام در حال شیطنت هستند نیز مناسب نیست . انتخاب لباسی که برای حرکت بچه‌ها مشکلی ایجاد نکند و در طول بازی به آن‌ها صدمه‌ای نزند ، بسیار اهمیت دارد .

وجود دکمه‌های رنگی ظاهر لباس بچه را جذاب تر می‌کنند ؛ اما حواستان به محکم بودن آن‌ها باشد . دکمه‌هایی که ممکن است به راحتی جدا شوند ، فرزندتان را در معرض خطر خفگی قرار می‌دهند . هر چند وقت یک بار از سفت بودن دکمه‌های لباس مطمئن شوید و ترجیحا سراغ لباس‌هایی با دکمه‌های فشاری بروید . در هنگام خرید لباس بچه زیپ‌دار ، حواستان به جنس زیپ باشد ، مشتقات پلاستیک امنیت و دوام بیشتری دارند . سرزیپ‌ها خطرناک‌ترین بخش لباس‌اند ، سرزیپ‌های پارچه‌ای برای لباس کودک مناسب‌ترند .

رنگبندی مناسب برای پوشاک بچگانه

بهتر است لباسهای تیره را برای کودک خود فراموش کنید . لباس بچه با رنگ‌های تیره در روحیه کودک تاثیر منفی می‌گذارد و او را کمی منزوی و افسرده می‌کند . اگر به رنگ‌های تیره علاقه دارید ، بهتر است آن‌ها را با رنگ‌های روشن ست کنید . به ‌عنوان‌ مثال اگر سارافون مشکی  برای دخترتان خریده‌اید ، می‌توانید آن را با کفش‌ها و گل سرهای رنگ روشن ست کنید . رنگ‌های روشن به کودکان احساس سرزندگی می‌دهند و آن‌ها را خوشحال‌تر می‌کنند .

انتخاب لباس بچه گانه با رنگ‌های روشن برای نوزادان بسیار اهمیت دارد ، چراکه خیلی زود متوجه کثیفی آن‌ها خواهید شد و آن را به ‌موقع تعویض می‌کنید . اگر کودکتان به سنی رسیده که می‌توانید درباره انتخاب رنگ‌ها از او نظر بخواهید ، حتما این کار را بکنید . این کار در افزایش اعتماد به ‌نفس کودک تاثیرگذار است و باعث می‌شود که کودک شما لباس خود را بیشتر دوست داشته و بهتر از آن مراقبت کند .

 استایل لباس بچگانه

لباس بچه‌ای را انتخاب کنید که پوشیدنش راحت‌تر است . از خرید لباس‌هایی با یقه تنگ یا دکمه‌های زیاد و ریز خودداری کنید . به جای آن از لباس هایی با کمر کش ، زیپ‌دار و یقه های آزاد استفاده کنید . در هنگام خرید سرهمی حواستان باشد سرهمی بخرید که به راحتی بتوانید پاهای بچه را از لباس خارج کنید . اگر برای بچه‌های بزرگ تر خرید می‌کنید ؛ بازهم این نکته را در نظر داشته باشید که کودک باید بتواند لباس را بدون کمک شما بپوشد . یادتان باشد شلوارهایی را که کمر آنها با کش قابل تغییر سایز دارند ؛ انتخاب کنید .

سایز بچه

سایز لباس یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید لباس بچه گانه است . اگر کودک شما در سنین 3 تا 5 سالگی است ، می‌توانید او را برای پرو لباس ببرید و از اندازه بودن آن مطمئن شوید . توجه داشته باشید که بچه‌ها از پرو کردن لباس خوششان نمی‌آید و دوست ندارند که برای مدتی طولانی در بازار بمانند ، به همین دلیل ممکن است مجبور شوید از اولین مغازه خرید کنید و طبیعتا نمی‌توانید بهترین جنس را بردارید . پس بهترین راه‌حل برای تشخیص اندازه لباس کودک ، خرید لباس متناسب با سن او و کمی بزرگ‌تر است . کودکان به‌ خصوص در سنین قبل از سه ‌سالگی خیلی زود رشد می‌کنند ؛ بنابراین بهتر است لباسی که دقیقا اندازه آن‌ها باشد نخرید . چرا که این لباس بیشتر از چند بار قابل ‌استفاده نخواهد بود . البته خرید لباس‌های خیلی گشاد و بلند را اصلا توصیه نمی‌کنیم . چراکه باعث آزار و اذیت کودک می‌شود و برای حرکت او مشکل ایجاد می‌کند . خرید لباس‌های تابستانه در فصل زمستان و برعکس می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد ، چراکه معمولا قیمت این لباس‌ها در فصل مخالف کمتر است .

لباس‌های فصلی را کمی بزرگتر انتخاب کنید

چون بچه‌ها مدام در حال رشد هستند در نتیجه در طول یک سال چند سانتی قد می‌کشند . پس اگر می‌خواهید کت یا کاپشن برای زمستان بخرید بهتر است نیم سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید که هر سال مجبور به خرید جدید و پرداخت هزینه دوباره نباشید ! اگر هدیه نیز می‌خرید ، برای خرید لباس بچه بهتر است در مورد سایز لباس با مادر او مشورت کنید تا اندازه‌های دقیق‌تری داشته باشید . به علاوه از مدل‌های راحت و ساده که همیشه مد هستند مثل تی شرت ساده یا شلوارک استقبال کنید . این لباس‌ها به دلیل استایل آزادشان معمولا مشکل سایز کمتری ایجاد می‌کنند .

اکسسوری لباس بچه

درکنار خرید لباس بچه می‌توانید از کلاه ، پاپیون و ساق بند برای پسرها و گل سر و زیورآلات کوچک برای دخترها استفاده کنید . البته یادتان باشد با اینکه استفاده از اکسسوری فرزند شما را تو دل برو تر می‌‌کند ، اما برای انتخابشان به سن کودکتان و خطری که ممکن است برایشان ایجاد کند نیز آگاه باشید و قطعات ریز را از استایل او حذف کنید .

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *